tirsdag den 6. december 2011

Træning for 1. gang i lang tid

Jeg meldte mig ind i Fitness World d. 1. november, med den forestilling at nu skulle jeg ned og give den gas flere gange om ugen. Det er indtil videre kun blevet til højst 2 gange om ugen, og i dag var så den 1. gang flere uger.
Jeg havde sat mig for at jeg ville ned og træne de dage jeg ikke arbejder, som er to dage om ugen. Men jeg har lært at man skal passe på med at sætte for høje forventninger, og lave et realistisk mål for hvad man egentlig kan nå. Jeg har det i hvert fald ofte skidt når jeg ikke når noget jeg har sat mig for, det gælder ikke kun træningen, men også mht. vægttab, og andre almindelige gøremål. Derfor tror jeg mere det er et spørgsmål om at se bort fra det man ikke har nået, og se på hvad man kan. Jeg har nu indset at det er svært at komme afsted 5 gange om ugen selvom jeg gerne vil :-) Derfor vil jeg nu prøve at træne 3 gange om ugen i stedet, også glæde sig over at nu har man gjort det. Jeg var nede og træne med min gode veninde Hannah i dag efter skole. For mit vedkommende blev det til:
10 min på crosstrainer
3,5 km løb (med et par enkelte stops undervejs)
3 styrkemaskiner for benene hvor jeg tog 3x10 stk.
Sidste år (2010) deltog jeg i Iforms kvindeløb, hvor jeg fik en relativt god tid på 29,33 min for 5 km. I dag løb jeg de 3,5 km på næsten samme tid + at det jo var på løbebånd. Derfor er der virkeligt sket en del. Er kommet i virkelig dårlig form, men det skal der rettes op på.

Jeg har læst om og prøvet forskellige slankekure de seneste år og det har bare resulteret i nederlag på nederlag. Men det gør at jeg nu har nogle forskellige opskrifter jeg kan strikke sammen til min helt egen madplan :-) Derfor lavede jeg forleden små grøntsagsomeletter fra South Beach Kuren. Jeg fulgte næsten opskriften og den blev således:

Til 12 små omeletter:

Ca. 300 g frossen, hakket spinat
5 æg
1 ½ dl revet ost (light)
½ grøn peberfrugt i tern
1 finthakket løg
½ finthakket chili

Æg piskes med piskeris. Jeg svitsede løg og peberfrugt på en pande, med chili og spinaten. Når spinaten er helt optøet kommes blandingen i skålen med æg og ost tilsættes. Det hele blandes godt og lidt salt og peber tilsættes. Jeg brugte en metalmuffinsform til 12 stk., smurte den med lidt olivenolie og fordelte blandingen heri. De bages i oven ved 175 grader i ca. 20 min. eller til de er gyldne.
Fik desværre ikke lige taget et billede af dem - det skal nok komme på næste gang jeg laver dem :-)

Sådan en to små grøntsagsomeletter passer perfekt til morgenmad med en god kop te til. Det ser ikke ud af meget, men smager godt + at det er utrolig sundt at starte dagen med æg, fordi de indeholder mange proteiner.

Jeg plejer at lave 12 stk., fryse dem ned i pakker med 2 i. Så er de lige til at tage ud af fryseren og i mikrovnen og voilá: ét stk. sundt morgenmåltid.

Fortsat god dag :-)

1 kommentar:

  1. Hej Trine mås!

    Jeg vidste ikke du havde en blog :O)
    Du er rigtig god til at skrive, og det er nogle fine billeder du ligger med ind.

    Vi snakkes meget snart!

    Knus fra mig

    SvarSlet