søndag den 11. december 2011

Fyldte peberfrugter

Så sidder jeg og venter på at Det Gyldne Kompas ruller ind over TV2 :-) Har lige fået fyldte peberfrugter til aftensmad. Ikke noget jeg har prøvet at lave før, men det er bestemt en fejl for det smagte rigtig godt. Opskriften har jeg fra Lene Hanssons Turboslank. Jeg brugte en pakke hakket kyllingekød på 400 g og det gav 6 halve, fyldte peberfrugter. Det gør også at jeg brugte lidt mere af de andre ingredienser alt efter hvad jeg lige syntes. Jeg spiste én her til aften og har nu frosset resten ned i små portionspakker - så der er lige 5 stk. hurtige aftensmåltider! Super nemt, især på en travl hverdag er det dejligt ikke at skulle lave det helt store i køkkenet :-)
De rigtige forhold til opskriften er herunder:

Peberbåde med fars:
4 halve peberfrugter

1 håndfuld soltørrede tomater
250 g hakket kyllingekød
2 æg
Salt, Peber (jeg brugte også lidt chili fra en kværn)
2 tsk. tørret rosmarin
3 fed hvidløg
½ løg
1 spsk olivenolie
2 gule eller røde peberfrugter

Salsa:
½ salathoved - jeg brugte romainesalat
4 stilktomater
2 spsk olivenolie
½ rødløg
1 spsk citronsaft
Reven parmesanost

Soltørrede tomater lægges i blød i varmt kogt vand. Kyllingefars blandes med æg, salt, peber, rosmarin, hakket løg og 2 fed presset hvidløg i en skål.
Farsen deles i 4 lige store dele (6 hvis du bruger 400 g fars) i aflange stykker, så det passer i en halv peberfrugt, der er skåret på langs. Varm olivenolien på en pande, og gennemsteg kyllingedellerne så de er gyldne og sprøde.
Skær peberfrugterne i halve på langs, og fjern kernerne. Steg de udskårne, halve peberfrugter på begge sider på panden, hvor kødet netop har stegt, indtil de får lidt farve. Læg en kyllingedelle op i hver af de halve peberfrugter.
Salsaen laves: Salat og tomater skylles og snittes meget fint. De udblødte soltørrede tomater i meget små stykker. Rødløget hakkes meget fint. Alle ingredienser blandes i en skål med 1 fed presset hvidløg, citronsaft og olivenolie. Det kommes oven på de fyldte peberfrugter. De drysses med revet parmesanost og sættes i ovnen under grillen indtil de er gyldne på toppen.
Jeg havde for meget salsa alt efter hvor meget der kunne være på de fyldte peberfrugter, så jeg spiste resten som tilbehør.
Herunder ses billeder af retten:

Fyldt peberfrugt med tilhørende salsa
 Velbekomme!

Jeg er blevet opmærksom på en ikke så rar ting om mig selv. Jeg er blevet sukkerafhængig så det batter. Der er ikke gået en dag i den sidste uge hvor jeg ikke har spist chokolade eller slik! FØJ :-(
Derfor går jeg i morgen tidlig på vægten også går jeg i sukker rehab det næste stykke tid. Jeg ved det godt - det er juletid og alt det, men nu skal det være! Jeg sætter mig i morgen et mål for hvad jeg vil opnå af vægttab frem til  31/12. Jeg har en del kilo jeg gerne vil smide, og derfor har jeg og to veninder indgået en aftale om at vi skal tabe 10 kg inden 10/3 fordi vi skal på studietur der. Hvis vi når målet er vores belønning at vi tager til London, og jeg vil gerne til LONDON BABY!!!!!!!!

Nu vil jeg vende tilbage til filmen og mine lektier - God aften :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar