torsdag den 22. december 2011

Broccolisuppe

Så er jeg også én af de heldige der har fået juleferie, så lige nu sidder jeg og hygger med stearin og julekalender :-)
Her til aften har jeg fået hjemmelavet broccolisuppe, og jeg brugte alt godt fra køleskabet. Jeg svitsede først følgende i en gryde:
1 løg
1 hvidløg
1 stængel bladselleri
½ porre
½ chili
2 gulerødder
Derefter kom jeg 1 hoved broccoli inkl. stokken i gryden. Hældte kogende vand over til det dækkede grøntsagerne samt tilsatte salt + peber og en grøntsagsboullionterning. Jeg lod det koge i ca. 15 min.og blendede det derefter med en stavblender. Hældes i en skål eller dyb tallerken med en klat cremefraiche eller fromaiche frais i midten samt lidt salt og peber over. Se billeder herunder:



Velbekomme! Sund og mættende!
Det blev en rigtig god suppe og der blev til ca. 2 personer (eller dvs. at jeg har til enten frokost eller middag i morgen også) :-)

Jeg har i morgen tidlig meldt mig til et Stram op hold i Fitness World kl. 8:15, så regner med at stå tidligt op. Julen holdes ved søs i år, og jeg har lovet at medbringe ris a la mande, lidt konfekt og småkager. Det bliver sikkert det jeg kommer til at fordrive tiden med i morgen, tjaa jeg klager ikke, for kan godt lide at være i køkkenet ;-)
Desuden tror jeg, jeg vil lave en "læseplan" for hvilke dage jeg skal læse hvad, fordi jeg skal til skriftlig eksamen d. 5/1 og har en del der skal læses op inden da. Puuh ha! Der er vist ikke meget juleferie over det. Hvordan skal du tilbringe din juleaften?

God aften! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar