torsdag den 8. december 2011

Hurtig, lækker frokost med gruppen :-)

I dag efter skole spiste jeg frokost med min gruppe (bestående af mine to gode veninder Hannah og Mette) hjemme hos mig. Vi har en prøveeksamen på mandag vi lige skulle kigge på, så det passede perfekt med at vi spiste frokost sammen.
Jeg havde købt ind til kyllingesalat, og der blev endda lidt til overs så jeg også har til aftensmaden - HERLIGT :-)

Først ristede jeg pinjekerner på panden inden denne skulle bruges til salaten.
Jeg brugte 2 kyllingebrystfileter som jeg marinerede i en lukket frostpose med pesto, lidt chilikrydderi og chiliolie. Jeg lod det ligge i en tætlukket pose fra morgen til middag. Det stegte jeg på panden og serverede det varmt til salaten.
Salaten bestod af:
Mango
Pinjekerner
Gul peber
Romainesalat
Babyleaves
Tomat
Agurk
Lidt soltørrede tomater

Dertil en dressing af fromaiche frais, persille og hvidløg.

MUMS det var godt! Billederne taler vist for sig selv :o)   :
 
Salaten


Kylling tilføjet lidt soltørret tomater
Prøv den - det er både godt som frokost og middag!

Mette har lige været i London, hvor hun havde været så sød at tænke på Hannah og jeg, og derfor købt en special kaffe med hjem som selvfølgelig skulle afprøves i dagens anledning. Det var en Javakaffe med chokoladesmag, mmm den var god :-) Til kaffen havde jeg lavet saltede mandler og sunde slik kugler af dadler og figner - opskrift kommer snarest :-)

Fortsat god dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar