onsdag den 21. december 2011

Mission NOT accomblished

Æv! var på vægten i morges da jeg jo havde lavet et mål om - 1,5 kg. Desværre var det ikke tilfældet. Havde det lidt på fornemmelsen, så det er jo bare op på hesten igen :-) Jeg tror måske ét af mine problemer er at jeg simpelthen tænker for meget over hvad jeg skal og ikke skal spise, og mens jeg tænker går det galt. Det lyder mærkeligt, men hvordan i alverden skal jeg lade være med at tænke på det? Nogle ideer? :-)

I dag til aftensmad fik jeg en fyldt peberfrugt (se opskriften her), fuldkornsris, grøntsager samt bagt pastinak med timian. Over risene kom jeg lidt tørret chili fra kværn, soya og citronsaft. Det smagte rigtig godt sammen, så det skal jeg helt sikkert have igen - har jo nogle fyldte peberfrugter i fryseren der er lige til at tage op. NEMT! Jeg varmede den på samme bageplade som pastinakkerne og gav det lige så lang tid - ca. ½ time. Herunder er min middagstallerken:

Bagepladen i ovnen

Mums - Velbekomme!
Jeg er desværre ikke én af de heldige der har fået juleferie endnu. Hmm, meeen jeg har heldigvis sidste dag i skolen i morgen så det er skønt. I den anledning har jeg bagt små chokoladecookies til klassen. Nu må vi se hvor mange der allerede er gået på juleferie for i dag var vi kun 12 der var mødt op. Derudover fik jeg lyst til også at bage nogle små vanillesmåkager samt lave chokolademandler. Følg med her på bloggen for opskrifter kommer snarest ;-)
I morgen efter skole skal jeg på Baresso sammen med to rigtig gode veninder, Hannah og Mette, hvor vi skal rette en juraopgave til. Det er heldigvis ikke så meget så jeg håber vi overlever - eller det gør vi helt sikker med en kop kaffe ved vores side. Der er ikke noget som en dejlig, cremet Caffe Latte på en kold vinterdag! ;-)
Selvom det allerede er den 21. december = 3 dage før juleaften - tjaa så er jeg ikke rigtig i det helt store julehumør. Jeg håber det kommer - men det ville hjælpe hvis vi fik lidt sne :-)

God aften :-)

2 kommentarer:

  1. drop Caffe Latte og cookies, så skal du nok tabe de 1,5kg hurtigt.

    SvarSlet
  2. Ja det har du helt sikkert ret i :-) Jeg har skam ikke selv sat tænderne i de herlige cookies, men delte dem ud i skolen ;-)

    SvarSlet