tirsdag den 13. december 2011

Citrusmarineret kylling

Dagen i dag har budt på både skole og arbejde. Skole fra 8-12 og arbejde fra 12-16. Jeg var utrolig træt og havde lidt hovedpine da jeg kom hjem fra job. Det var meningen at jeg ville have været nede og træne efter job, men jeg bestemte mig for at løbe en tur. Det blev i dag til 3,38 km på ca. 25 min så det var en god tur. Det var dejligt lige at få lidt frisk luft efter en hel dag foran en computer :-) ... Og det hjalp på hovedpinen ;-)

I morgen har jeg fri fra skole, men skal så til gengæld på arbejde 10 timer i morgen, puuh ha!

Dagens menu får I herunder:

Morgenmad: 2 små grøntsagsomeletter og 1 kop te
Mellemmåltid: 1 stængel bladselleri
Frokost: Mozzarellasalat
Mellemmåltid: 1 banan
Middag: Citrusmarineret kylling med salat og bagt pastinak (se opskrift nedenfor)

Derudover var jeg rimelig sulten da jeg havde været ude og løbe så jeg spiste en del mandler + en smule mørk chokolade! (UPS - det må jeg lige være mere obs på en anden gang)

Citrusmarineret kylling:

2 personer

250 g kyllingefilet

Marinade:
Saft af 1 appelsin
Saft af 1 lime
Saft af 1 citron
2 fed hakket hvidløg
1 tsk salt

Kyllingen skal lægges i marinaden i mindst 6 timer i køleskab. Jeg lavede marinaden i morges i en frostpose og lagde kyllingen deri. Jeg prikkede dem med en kniv for at få marinaden til at sive bedre ind. Kyllingen sættes i oven i lidt over en halv time ved ca. 200 grader til den er gennemstegt. Pastinak skæres i stave, deles ud på en bradepande og drysses med lidt timian. Pastinakken skal have lidt kortere tid end kyllingen og være brune. Der hakkes lidt salat til.Velbekomme:

Mums! Det var godt, og kyllingebrystet var meget saftigt og citrusagtigt :-)

Jeg må hellere komme i gang med den statistikaflevering der er for til på torsdag. Hmm :-(
God tirsdag aften! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar