onsdag den 25. januar 2012

RUN for it!

For et par år siden løb jeg meget. Jeg vil rigtig gerne begynde at løbe igen, både fordi det er sundt for kondien, psyken og for helbredet :-) Det hjælper utrolig meget at løbe en halv times tid nogle gange ugentligt, og jeg føler mig meget friskere end hvis jeg ikke løber. Især når det er ude i den friske luft, og det bliver bestemt ikke dårligere af at der er lidt frost. Jeg kan også den sidste uges tid se på min hud at den bliver pænere og pænere jo mere jeg er udenfor. MEN man skal passe på, for der kan dælme være glat udenfor - har selv prøvet det på egen krop. Jeg har nemlig været ved at skvatte et par gange, og det vil jeg helst ikke! :o)
Jeg har både været ude at løbe mandag og tirsdag. Tirsdag lavede jeg dog min rute lidt længere så den kom op at runde de 4 km. Det er dejligt endelig snart at være god til at løbe igen, så nu er der håb forude ;-) Man skal dog bare være varsom med at løb på asfalt kan være meget belastende for benene/knæene. Derfor er det vigtigt at variere løb med anden motion. Nu er jeg jo meldt ind i Fitness World, så her ville det være oplagt evt. at gå til noget holdtræning jævnligt. Holdene bliver bare fyldt meget hurtigt op, så det er med at være hurtigt ude og melde sig til nogle af holdene flere uger i forvejen. Det passer meget godt med at jeg gerne vil planlægge min tid bedre.

I går var en meget travl dag. Først var jeg på job fra 8:30-16, derefter løb jeg en tur, og kl. 18:30 var jeg ude med to veninder for at fejre at vi endelig var færdige med eksamen. Det gjorde vi ved at tage på tapasrestaurenten Pingvin i Aalborg, hvor vi fik MEGET god mad og vin. Derefter tog vi ud og fik et par øl og Crowmoor Ciders :-) Det var slet ikke tosset, og vi hyggede os gevaldigt!

Når jeg har løbet syntes jeg altid det er spændende at se, hvor langt det egentlig har været, også for på den måde hele tiden at kunne forbedre sig, både tidsmæssigt men også afstandsmæssigt. Jeg bruger stort set altid Iforms Ruteplanner på deres hjemmeside. De har lavet den om for nylig så man nu også kan taste vægt, tid osv. ind for at finde ud af hvor mange kalorier man har forbrændt og hvor hurtigt man har løbet. Min rute jeg løb i går kan du se her:



Jeg syntes, at det er en fin tur. Jeg kan godt lidt at løbe ude i Hasseris området (der er det "finere" kvarter i Aalborg), da der altid er nogle enormt flotte huse og andet at kigge på, så føles det pludselig ikke så hårdt at løbe som hvis det f.eks. er på et løbebånd.
I dag har jeg dog besluttet ikke at løbe, for at give benene en lille pause, men i morgen er jeg på den igen. Enten i form af Fitness World eller løbetræning i det fri :-)
Hvis ikke du løber men gerne vil så husk at det er vigtigt altid at starte lige så stille ud. Man kan jo altid bygge ovenpå, og lige pludselig går det hurtigt med at komme i form. Modsat går det også hurtigt den anden vej hvis man ikke får trænet i nogle uger. Ellers er det bare at komme i tøjet og ud og nyde det gode vejr!

God onsdag (nu er der kun 2,5 dage til weekend ;-) )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar