lørdag den 7. januar 2012

Rugbrødsmad med tunsalat

Dagens gøremål indtil videre har været:
- Løbetur på 3,5 km - Tjek
- Rengøring af hele lejligheden - Tjek
- Vaske tøj - Tjek

Nu mangler jeg bare:
- Rydde op i alle mine notater fra den skriftlige eksamen
- Begynde forberedelse af opgaver til den næste eksamen (skal mødes med min gruppe på mandag)
- Lave indkøbsliste og få handlet ind hvis der mangler noget til de næste par dage

SÅ der er stadig en del der skal nås. Puuha! Jeg må hellere se at komme i gang, for er lidt slem til at trække det i langdrag - især det med læsningen ;-)
Jeg har lige bakset dagens frokost sammen som består af 1 rugbrød med hjemmelavet tunsalat, også fra Verdens Bedste Kur.  Denne lækre mad kan klart anbefales. Hvis du har lyst til at have den med på farten vil jeg klart anbefale at du medbringer tunsalaten i en seperat bøtte, ellers bliver brødet helt "vådt", og tro mig - jeg taler af erfaring ;-)
Nå men here you go:

Rugbrødsmad med tunsalat
1 person

½ dåse tun i vand
1 forårsløg
Citronsaft
0,25 dl skyr
½ spsk god mayonnaise (det udelader jeg altid)
1 skive rugbrød, skal ristes meget sprødt
Salatblade
Cornichoner, skæres i skiver
Cherrytomater
Salt og peber

Tun blandes med forårsløg, citronsaft og skyr. Det røres godt sammen og smages til med salt og peber. Læg salatblade på rugbrødet, tunsalat ovenpå og til sidst cornichoner og cherrytomat.
Og voila - ét styk lækker og hurtig frokost:











Det smager rigtig godt og kan klart anbefales! Nu må jeg hellere komme i gang med resten af dagens gøremål :o)
Rigtig god lørdag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar