mandag den 23. januar 2012

En ny uge - og Shepherdspie

Så er det mandag igen, og starten på en ny uge er begyndt. Jeg har lavet en hel to-do liste for forskellige ting der skal nås, helst inden jeg starter i skole d. 1. februar. Jeg har også lavet et delmål til hvad jeg gerne vil tabe til denne dato. Nu har jeg desværre hvilet lidt på laurbærerne, som gør at der er ikke tabt noget endnu, så nu skal det være. Jeg ved godt hvorfor jeg har svært ved at tabe mig, og der er simpelthen forskellige årsager til det. Jeg falder lidt for ofte i fælden med usunde sager når jeg er nede og handle. Derudover har jeg trænet for lidt (som min svoger mindede mig om i går)!!!

For at komme det til livs laver jeg nu en plan for hvad der SKAL nås de forskellige dage så jeg ikke springer over det. Det er bare nogle gange nemmere at forholde sig til noget hvis det står skrevet et sted og at man så kan krydse det af. Jeg laver en plan for ugen som jeg ligger herind så I kan følge med i det.

I går da jeg havde inviteret bror, søs og svoger ud til middag stod menuen på shepherdspie og hjemmelavet vanilleis med hjemmelavet karamelsauce :-) Måske ikke så kalorielet, men så er det med at tilpasse portionerne efter det. Opskriften på isen og karamelsaucen kommer på et senere tidspunkt, men her er den lækre shepherdspie:

Shepherdspie
4 personer

1 stort løg
1 stor gulerod
2 hvidløg
600 g. hakket oksekød
2 spsk. Worcestershire sauce
1 ds. tomatpuré
Timian
2,5 dl rødvin

Løg, gulerod og hvidløg svitses. Kødet kommes ved og krydres med salt og peber. Når kødet er brunt og findelt tilsættes worcestershire sauce, tomatpuré, timian og rødvin. Det simre mens du skræller kartoftler.
Du skal bruge ca. 1 kg kartofler du laver til kartoffelmos.

Kødet kommes i bunden af et fad med kartoffeltmosen ovenpå. Det drysses med revet parmesanost, og sættes i ovnen i ca. 15-20 min., eller til det er gyldent.
Jeg lavede en rødkålssalat til og bagte rødbeder.

 









Min middagstallerken
Hermed er denne opskrift givet videre, og den kan varmt anbefales!

Jeg må hellere komme ud og løbe en tur inden jeg skal på arbejde :-) God mandag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar