søndag den 29. januar 2012

Hjemmelavet sushi

Endnu engang er det søndag, og nu begynder en ny uge om nogle timer. Der er kommet en del sne i dag, og det ser ud til at blive liggende :o) Tiden den flyver afsted, og nu skal jeg snart starte i skole igen. Puuh ha - det er jo slet ikke til at følge med. Jeg syntes jeg har lidt problemer med at få alt det gjort jeg gerne vil, der er så mange ting der skal nås. I går var jeg i Hou ved søs og svoger for at hjælpe dem med at køre på lossepladsen osv., også fik jeg en god frokost, og tog hjem efter aften (hvor vi fik pizza sammen med bror). Jeg må igen indrømme, at det ikke har været en weekend (uge) i sundhedens tegn, og det kan både mærkes på energien og kroppen. Ét plus er dog at søs og jeg var ude at løbe hele 4,52 km i går selvom der var p*sse koldt, men det var dejligt lige at røre sig lidt.
På min nyerhvervede iPhone har jeg fået en app der hedder Endomondo, hvor der er en gps der f.eks. måler hvor langt og hvor hurtigt man løber samt hvor mange kalorier man forbrænder, så det er vildt smart! Derudover kan man også følge hinanden. F.eks. har jeg tilføjet søs, så vi kan se hvornår vi hver især har været ude at løbe, så man enten lige kan give et klap på skulderen eller et spark bagi ;-)

Jeg fik tidligere på dagen en vild lyst til sushi, så det var da det min aftensmad skulle bestå af, og det er så nemt at lave. Jeg lavede med laks og rejer. Derudover kom jeg mango, rød peber, gulerod og agurk i. Dertil soya, ingefær og wasabi. Jeg lavede også lidt edamame bønner til, med ristede sesamfrø og citronsaft over. Se processen og billeder herunder:


Alle ingredienser
Rullen er klar












Og det færdige resultat:


Sushi det mætter godt, så jeg kunne ikke spise det hele. Eller i hvert fald ikke alle edamamebønnerne :-)

På onsdag går turen til KBH sammen med søs. Jeg glæder mig utrolig meget til at komme derover og bare bruge tiden på at hygge mig :-) OG se om jeg ikke kan finde en ny ting eller to til mig selv ;-)
Nu må vi se om vejene ser lidt bedre ud i morgen så jeg evt. kan komme ud og løbe igen i morgen. Jeg er godt nok blevet lidt hub på at løbe for tiden så det er bare så skønt! Jeg og søs vil begge gerne op og løbe 10 km, og vi er godt på vej, så nu er det bare med at klø på!

Sov godt derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar