fredag den 13. januar 2012

God, billig og nem aftensmad

Kan det blive bedre?!?

Det syntes jeg ikke, for de tre ord i én og samme sætning kan ikke gå galt ;-) Her midt i eksamenslæsningen er der lidt tidspres, og jeg har ikke tid til at stå og kokkere i flere timer. Derfor fik jeg i går en wokret med kylling, grøntsager og grovpasta - som jeg efterhånden har lavet en DEL gange efter søs indvigede mig i denne opskrift :-)

Det eneste du skal bruge er:

Kyllingebryst, skåret i små tern
Wokgrøntsager fra frost
Grove nudler/pasta
Chilisauce

Kyllingebrystet vendes med krydderier, jeg plejer at bruge salt, peber og pabrika. Det gennemsteges på panden og tages derefter af varmen, evt. kommes det på en tallerken.
Grøntsager (mængde alt efter hvor sulten du er) kommes på panden, direkte fra frost, med lidt stødt ingefær og stødt chili. Nudler/pasta koges ved siden af. Når grøntsagerne er klar kommes kyllingen heri sammen med pasta. Hæld lidt chilisauce over. Velbekomme!

 



Det smager dejligt, og er meget mættende! :-)

Det er lige nu morgen, så dagen i dag kommer til at stå på
- eksamenslæsning
- oprydning/rengøring
- julefrokost i aften
- Købe geleindlæg til stiletter
- (vil gerne løbe en tur hvis jeg kan nå det)

Som du kan se skal jeg til forsinket julefrokost i aften med jobbet. Vi bliver ca. 50 - så det er mange, men det er altid sjovt at være sammen med mine gode kolleger så jeg glæder mig. Men, men, men - jeg har en LILLE tøjkrise. Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal have på. Regner med at tage en kjole på og nogle stiletter, og det er nok stiletterne der er det største problem. Jeg har nemlig gået så meget i mange af dem at stiletten er helt trådt ud! ØV! Det betyder også at jeg altså snart skal have nogle nye! :-)

Jeg må hellere komme i gang - god dag og god weekend! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar