torsdag den 23. februar 2012

Rejesalat med avokado, nødder og hytteost

Sådan lyder overskriften på dagens frokost, og det var slet ikke dårligt! Opskriften har jeg fra bogen: Spis maven flad. Det er faktisk den første opskrift jeg har prøvet fra bogen, så det var vist også på tide (har nemlig haft den et stykke tid nu :-))
Normalt er jeg ikke den store avokadospiser, men i den her opskrift syntes jeg at det var ret godt. Derudover skal man rigtig bruge pecannødder, men da jeg ikke lige havde nogle af dem blev det altså valnødder i stedet!
Opskriften herunder er til 1 person og der er ca. 300 kcal i denne ene portion, men det mætter godt!

Rejesalat med avokado, nødder og hytteost
1 person

100 g blomkål
1-2 stilke blegselleri
50 g agurk
1 gulerod
1 avokado
75 g rejer
125 g hytteost (1,5%)
1,5 spsk tomatsalsa
10 g valnødder
salt og peber
½ tsk karry

Blomkål rengøres og brækkes i små buketter. Koges i vand til at de stadig har bid.
Blegselleri snittes, og agurken hakkes. Guleroden skæres i skiver og avokado i tern. Blegselleri, gulerod, avokado, og blomkål blandes med hytteost, tomatsalsa, salt, peber og karry. Anrettes på en tallerken med rejer og hakkede valnødder.

Nu sidder jeg og venter på at middagen bliver færdig, og har næsten lige været ude og løbe 4,14 km! Dejligt! :-)
God aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar