lørdag den 4. februar 2012

En GOD tur til staden

Som tidligere nævnt skulle jeg en tur til København med søs fra onsdag d. 1 til fredag d. 3. februar. Vi kom hjem i går ved aftenstid, og har haft en rigtig god tur. Vi har været ude at løbe, hygget på cafeer og shoppet  :-)
Jeanette fik ikke købt så meget, men jeg fik købt både et par nye sko og en Malene Birger strik cardigan, billeder kommer senere. Vi spiste morgenmad begge dage på Baresso, hvor vi fik en yoghurt og en Chai Cino på soyamælk (den laves oprindeligt på sødmælk, men prøv på den på soyamælk, der er både færre kalorier men også en bedre smag syntes jeg, så det er jo en win-win situation :-) ). Jeg fik dog en rugbrødsbolle i går, men den var egentlig ret god.

Onsdag kom jeg først ind til byen kl. ca. 19, og vi var ret sultne, så vi gik ned på en lille café der hedder Café Munters der ligger på Læderstræde (den løber parallelt med Strøget). Her fik jeg en kyllingeburger, og Jeanette fik en salat med tun og avokado, hvortil vi begge fik en smoothie, mmm det var godt!

Torsdag skulle Jeanette i skole, så jeg gik rundt i byen og hyggede mig lidt for mig selv, og store klovn som jeg er havde jeg glemt både kontaktlinser og tandbørste, så det skulle jeg have fat i ;-) Til frokost mødtes jeg med min gode veninde Monica, hvor vi fik en sandwich, og derefter gik vi bl.a. i Magasin, da hun skulle have nogle bageredskaber, fordi hun læser til konditor. Hun var så sød at hun købte Summerbird mandler med nougat og kakao, og dertil fik vi en kop chokolade på Baresso. Det er lang tid siden jeg har fået en kop varm chokolade, så derfor skulle jeg selvfølgelig prøve deres varme chokolade triplo, hvor der er 3 forskellige slags chokolade i, og skuffet blev jeg bestemt ikke :-) Senere mødtes jeg med søs igen, og vi fandt et lækkert asiatisk spisested der hedder WokShop og ligger i Ny Adelgade. Det kan varmt anbefales at tage herhen. Der var fuldt hus, men vi ventede i en lille halv time til der blev et bord ledigt, og det var bestemt ventetiden værd! Jeg fik en kyllingeret med cashewnødder og grøntsager med ris til, mens søs fik en lidt stærkere ret lavet på rød karry, også med kylling.


Det var god mad, og også billigt. Vi kom kun af med 130 kr. pr. mand, for mad og vand!!!
Vi var utrolig trætte herefter og gik tilbage til vores hostel i Adelgade.

Fredag stod vi op og løb en tur i den bidende kulde. F*ck det var koldt, men vi kom helt ud til Den Lille Havfrue, hvor vi da lige fik taget et par billeder ;-)
Det er lidt blæret at vi har løbet på Langelinie ...


 



















Vi gjorde os derefter klar til at indtage Københavns gader. Morgenmaden fik vi på Baresso på Kgs. Nytorv:

Vi vandrede rundt i gaderne, og endelig fandt jeg et par fede sko (med en lille hæl) fra Topshop der passede til mig og mine ben! Og en cardigan fra Malene Birger, lækkert!

Vi spiste frokost på Joe & the Juice, hvor vi fik en sandwich og en friskpresset juice. OG Agnes Cupcakes skulle også prøves. Vi fik en black and white (chokolade cupcake med hvid chokolade frosting) og en gulerodscupcake:


Gulerod

Black and white




















 

De var vildt gode, men priserne er lidt i den høje ende. 30 kr. for én cupcake!

Det var en rigtig god tur, og ren tøsehygge! Det er altid dejligt! :-)

Nu må jeg hellere smutte for jeg har en LANG to do liste i dag, men god lørdag! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar