søndag den 19. februar 2012

Rødbedesuppe med serranoskinke

Jeg må ærligt indrømme, at jeg har været ret doven den her weekend! Jeg havde ellers sat mig for at jeg skulle nå en masse, men det satte en bytur fredag en stopper for :-) Jeg havde det ret dårligt lørdag, og har stadig været lidt flad i dag, selvom at det egentlig ikke blev forfærdelig sent fredag. Men sjovt var det :-)

Jeg har været nede og handle ind til hele ugen i dag, så jeg ikke burde have behov for at handle i næste uge. I dag til middag stod den altså på rødbedesuppe med serranoskinke eller parmaskinke. Jeg har aldrig prøvet at lave det før, men det er da både en nem, billig og ikke mindst sund ret. Opskriften kommer herunder:

Rødbedesuppe med serranoskinke
1 person

250 g rødbede
2 skiver serranoskinke
Ca. ½ dl A38
Lidt persille
1 lille løg
Salt, peber
Vineddike
Boullion (jeg brugte ½ terning grøntsagsboullion)
4 dl vand

Skræl rødbeder, og pil løg. Skær to tredjedele af rødbederne i tern, og kog dem sammen med løg i bouillon i 20 min. Blend til en jævn suppe, der smages til med salt, peber og eddike. Skinken kan ristes i mikroovn eller en almindelig ovn. Den resterende rødbede rives groft og vendes med salt og en smule eddike. Anret suppe med den revne rødbede, A38 og crispy serranoskinke. Drys nu med lidt persille. Du kan evt. spise groft brød til.
 








Og derefter, bon appetit:

Det smagte rigtig lækkert og kan varmt anbefales. Én aktiv ting jeg har lavet i dag var dog at jeg løb 4 km før middagen, så det syntes jeg selv var okay, eftersom jeg ikke har løbet i lidt over 2 uger :-)
God søndag aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar