søndag den 22. april 2012

Agurkesuppe med rejer

Så er det søndag, og en regnfuld en af slagsen! Jeg havde planlagt at løbe en tur, men jeg venter og ser om det eventuelt klarer op senere på dagen :-) Så nu står dagen på skrivning af projekt. I går var jeg ude og shoppe lidt, og jeg fik købt et par ting eller 5 ;-) Det er dejligt med lidt nyt til gaderoben. Jeg fik købt et par nye jeans, en bluse fra SamsøeSamsøe, en bluse og en skjorte fra H&M. Derudover købte jeg nogle krydderurtepotter fra Bodum og et lædercover fra Tiger of Sweden til min iPhone :-)

Den anden dag lavede jeg en utrolig sund kold agurkesuppe med rejer. Jeg tilføjede lidt champignoner sammen med rejerne, men dem vil jeg undlade en anden gang, for syntes det smager bedre uden.
Opskriften får du her:

Agurkesuppe med rejer
2 personer

5 dl youghurt naturel eller A38
Salt
1-2 fed hvidløg
2 agurker
Peber
Mynte, dild eller anden krydderurt
150 g rejer

Rejerne svitses i en gryde sammen med chiliolie og lidt krydderier. Agurkerne skæres i store stykker og kommes i en blender med resten af ingredienserne. Jeg plejer ikke at skrælle agurkerne. Det blendes til det er en fin masse, smages til med salt og peber. Kommes i en skål, stilles på køl, og serveres kold med de varme rejer. Jeg kan godt lide hvis rejerne er en smule stærke, fordi det er en fin kontrast til den milde suppe. Smager godt med brød til, prøv eventuelt et lækkert groft foccaciabrød. Se opskriften på det her.




Det er en lækker suppe, og jeg vil anbefale at lave et brød til, da det ellers ikke er så mættende, men hvis man undgår dette er det en super god slankende suppe :-)

God søndag

//Trine aka Tulle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar