søndag den 1. april 2012

Frugtboost

Så er denne weekend snart ovre! Jeg smutter en tur hjem til familien (søs, bror og svoger) her om nogle timer, så det er så dejligt at solen skinner! :-) Jeg kan slet ikke forstå at de (vejrguderne) har lovet (eller varslet!) sne i næste uge!!! SNE?!?!? Normalt kan jeg godt lide sne, men det hører sig bedst til i vintermånederne, og kalenderen siger altså at der er forår!!! :-) Nu må vi se om forudsigelserne holder skik, for vi ved jo at det ikke altid er tilfældet ;-)

Jeg har lavet en madplan for hele næste uge, som jeg ligger ind her til aften, og så i løbet af ugen ligger jeg opskrifter ind, men jeg advarer ... Mandag, tirsdag og onsdag bliver ikke så spændende (mht. aftensmad), fordi jeg skal på job alle dage! Dog er der også et par nye opskrifter jeg glæder mig til at prøve af :-) Bl.a fra Lene Hanssons bog Turboslank.

Anyway .. som overskriften lyder så har jeg en super lækker morgenmadsopskrift til dig som jeg helt sikkert syntes du skal prøve. Den kommer fra Christian Bitz' bog Verdens Bedste Kur, og jeg har spist det et par gange. Man har egentlig til flere dage, men det kan godt blive lidt kedeligt at spise det samme igen og igen. Det er lidt mærkelige mængder, men det er fordi jeg omskriver det så det passer til 1 person :-)

Frugtboost
1 person

½ appelsin, skåret i tern
½ æble, skåret i tern
3 vindruer, delt i halve
½ kiwi, skåret i tern
6 g bær
½ passionsfrugt
1/4 mango, skrællet, og skåret i tern
1 dl kærnemælk
1/4 banan
1,25 dl æblemost
2 blade frisk mynte

Kom aftenen før den udskårne frugt pånær banan i en dyb tallerken eller skål og forsegl med film. Det sættes på køl til næste morgen. Saften (most og kærnemælk) hældes over al frugten, banan tilsættes. Pynt med mynte.
Serveres med 1 blødkogt æg - og du har nu et komplet morgenmåltid! :-)

Det ser da lækkert ud!
Bemærk forresten stellet. Jeg har nemlig næsten lige købt nye tallerkner og kopper fra Marie Sohl, og jeg syntes egentlig at det er ret fint! :o) Så mit det gamle bliver overdraget til bettebror :-)

Jeg vil lige ud og løbe en lille tur inden turen går nordpå, men rigtig god søndag! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar