tirsdag den 3. april 2012

Bagt rødbedesalat

Så er det 2. dag på madplanen. Jeg har gruppearbejde i skolen for tiden, fordi vi er ved at lave et større projekt, så der er en del at se til. I går havde en i min gruppe taget hindbærsnitter med.. Sådan en kunne jeg ikke sige nej til :-) Jeg tænker ikke så meget over det, for så skal jeg jo bare spise sundere de andre dage, og det er jo også sådan det skal være. For hvis først jeg siger til mig selv at jeg SLET ikke må synde.. tjaa så går det altså galt :-)
I går fik jeg bagt rødbedesalat til frokost, og det smager altså bare så godt. Det syntes jeg helt bestemt du skal prøve, for det er også godt til madpakken! Opskriften kommer herunder:

Bagt rødbedesalat
1 person

200 g rødbeder
10 stk. cherrytomater
1 forårsløg
1 fed hvidløg
Evt. brøndkarse (det har jeg ikke brugt før, og det smager fint uden)

Dressing:
1 spsk. frisk rosmarin (jeg brugte persille i stedet)
1,5 dl cremefraiche 9 % (jeg brugte A38, men det er også godt med f.eks. Skyr)
2 spsk olivenolie
Salt og peber
1 spsk frisk eller syltet ingefær

Rødbederne skrælles og skæres i tynde bjælker, hvorefter de lægges i et fad med lidt olivenolie over. Drysses med salt og peber og bages ved 200 grader i ca. 25-30 minutter. Afkøles når de er færdige.

Når de er afkølede, blandes de med tomater, fintskåret forårsløg, revet hvidløg (samt evt. brøndkarse). Dressingen blandes og hældes over.
Bon Appetite!
P.S Det mætter rigtig godt :-)


Mandagens frokost

Nu vil jeg lave dagens lektier og senere på job :-) God tirsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar