tirsdag den 20. marts 2012

Back from Brussels

Først vil jeg starte med at undskylde! UNDSKYLD, at jeg har været så utrolig dårlig til at skrive bare ét enkelt indlæg, men en af grundene finder du bl.a. i overskriften ;-)
Jeg har nemlig været i Bruxelles på studietur i sidste uge, og har været ret træt de efterfølgende dage. Jeg havde en rigtig god tur, sammen med 5 piger fra klassen, da der ikke var flere der ville med. Men bussen vi kørte i var ikke ligefrem noget at råbe hurra for, men vi overlevede dog 14-15 timer frem og tilbage :-)
De dage vi var dernede var vi bl.a. inde og se kommissionen, parlamentet, rådet samt vi besøgte en by kaldt Antwerpen. Det var en rigtig hyggelig havneby der har Europas 2. største havn. Derudover var der gode shoppingmuligheder (hvor jeg fik købt nogle øreringe, en habitjakke og to bluser), så det var især en rigtig god dag!

Derudover fik vi da også smagt på nogle forskellige beligiske øl, for det hører sig jo til! ;-)

Vi boede i lejligheder lige i centrum, så det kunne simpelthen ikke blive bedre. Vi boede et sted der hed: Adagio Brussels Centre Monnaie, og vi bookede de to værelser, med plads til 4 i hver, via siden http://www.booking.com./ Prisen for værelserne løb op i ca. 1500 pr. mand (vi var kun 3 personer i hvert værelse), for 4 overnatninger, så det syntes jeg egentlig er fint.
Bruxelles er en rigtig fin by med mange kulturelle ting. Jeg syntes egentlig at både Bruxelles og Antwerpen er et besøg værd, og kan varmt anbefales. Bruxelles er mere turistet end Antwerpen. Antwerpen huser en del små, hyggelige cafeer, der er svære at vælge imellem, samt små hyggelige gader og stræder :-)
Jeg syntes det var en rigtig god tur, og kunne egentlig godt have brugt et par dage mere dernede :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar